Ads 468x60px

poniedziałek, 27 listopada 2017

CzaroMarownik 2018 - znajdź swój magiczny kalendarz

Tytuł: „CzaroMarownik 2018. Magiczny kalendarz"   
Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece
ISBN: 9788365601766
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 428
Format15.0x19.6 cm
Kiedy kilka tygodni temu Marta z OkiemMK zwróciła się do mnie z pytaniem, czy mogłaby mnie polecić wydawcy nowego kalendarza na 2018 rok, sama nie wiedziałam, co z tym fantem zrobić. Z jednej strony to miłe, że w ramach akcji „bloger poleca blogera” wymyślonej przez Wydawnictwo Kobiece, ktoś pomyślał właśnie o mnie. W zasadzie od dawna chciałam posiadać swój własny książkowy kalendarz, ale zawsze na planach się kończyło. Do CzaroMarownika 2018 podeszłam ze sporą dozą sceptycyzmu głównie ze względu na jego podtytuł. Po co bowiem mi – kobiecie, która nie wierzy w horoskopy i wróżby – magiczny kalendarz? Ostatecznie doszłam do wniosku, że nie liczą się dla mnie dodatkowe porady, lecz aspekt praktyczny tej publikacji. Kiedy otworzyłam zamówioną paczkę wiedziałam już, że podjęłam świetną decyzję.



Pierwszym, co zachwyca w CzaroMarowniku jest prześliczna turkusowa twarda okładka ze srebrnymi akcentami. W przypadku kalendarzy należy zwrócić uwagę, że zwykle korzystamy z nich w sytuacjach publicznych, kiedy wygląd naszego notatnika powinien być estetyczny. Myślę, że w tym przypadku wydawcy udało się połączyć klasycznie oprawę z posrebrzeniami w idealny sposób. Skoro już mówimy o aspekcie zewnętrznym kalendarza, należy wspomnieć o dość nietypowym rozmiarze tej publikacji, która znajduje się, gdzieś między formatami A5 i B5. Oznacza to, że egzemplarz jest nieco większy od kieszonkowych wydań książek, lecz bez trudu zmieści się do standardowej, damskiej torebki. Co prawda sam wolumin mógłby być nieco lżejszy, ale wydawca miał swój powód, żeby kalendarz był o te kilka gramów cięższy niż większość podobnych organizerów.

Na pierwszych stronach CzaroMarownika znajdziemy horoskop na cały 2018 rok i mini kalendarzyki na najbliższe dwa lata. Nie brakuje standardowych kartek z konkretnymi datami i miejscem na własnoręczne notatki nie tylko na wszystkie 365 dni przyszłego roku, lecz także na dodatkowy tydzień 2019 roku.  Na przykładowej stronie znajdziecie nie tylko datę i imiona solenizantów, ale także oznaczenie znaku zodiaku oraz optymistyczny cytat, który zmotywuje was do działania. Oczywiście nie są to wybitne sentencje, a szkoda.



Publikacja zawiera również proste wskazówki, które powinny przypaść do gustu paniom lubiącym porady z dziedziny zdrowia i urody, chociaż nie tylko. Poznacie nazwę kamienia przypisanego do waszego znaku zodiaku; przeczytacie o sile przesądów, a także symbolice kolorów. Prym wiodą jednak naturalne sposoby na maseczki oraz tajemnice zdrowej diety. Ja o większości z przedstawionych faktów wiedziałam, ale to nie przeszkadza mi stwierdzić, że ogólna koncepcja kalendarza jest spójna i w pewien sposób wpisuje się w bardzo modny ostatnio nurt powrotu do natury.



Bardzo cieszę się, że wydawca oddaje w ręce odbiorców pozycję niezwykle przemyślaną, co widać choćby w takich szczegółach jak zintegrowana z książką wstążka do zaznaczania, czy poszarzałe i lekko sztywne kartki, które są wygodne w użytkowaniu.  Podsumowując polecam CzaroMarownik2018 przede wszystkim kobietom o średnio napiętym terminarzu, gdyż miejsca na notatki jest zaskakująco sporo jak na tak mały notes, a stosunek, jakości publikacji do jej ceny jest dość korzystny.

*
Za swój egzemplarz bardzo dziękuję Wydawnictwu Kobiecenu



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania. Czuj się jak u siebie i pisz co myślisz, nie bądź jednak wulgarny/a ani chamski/a. Będę wdzięczna za każdy komentarz.
P.S SPAM będzie bezceremonialnie usuwany. Jeśli chcesz polecić mi jakąś stronę, skorzystaj proszę z zakładki kontakt u góry strony i wypełnij tam odpowiedni formularz.